domingo, 15 de noviembre de 2009

EL DEBAT

1.- Què m’ha aportat el debat?

El debat en el qual hem participat la majoria de nosaltres m’ha semblat un exercici important de síntesis de les opinions de tots. Havia intervencions molt elaborades, d’altres més reflexives, altres d’opinió molt argumentades i d’altres aportacions amb menys fortuna però amb la intenció de fer reflexionar.
He aprés a estar al dia dels missatges que esdevenien durant els dies, crec que hem sigut un grup heterogeni en les aportacions i en la argumentació de les nostres respostes. En general trobo que els debats s’harurien de practicar més en les assignatures de la uoc, però no és una eina molt utilitzada. Jo fins ara només he participat en 4 debats i cadascú ha tingut unes normes de funcionament semblants però no iguals.

2.- Quin valor li donem a les aportacions dels meus companys?

No podria dir que el valor no ha sigut el més adient perquè si que ha sigut, una altre cosa es que jo hagi pogut seguir i interpretat correctament lo que els companys ens han volgut dir en tot moment.
Es veritat que moltes de les aportacions dels companys m’han ajudat a entendre millor els conceptes, objectius i finalitat de l’assignatura, però també m’ha servit per a comprovar que les meves línies d’argumentació no sempre han sigut les més correctes.

3.- Importància del cas plantejat pel nostre aprenentatge

És molt curiós com amb aquesta assignatura m’he adonat que no sóc tant tolerant, amb tanta ment oberta com jo creia. És a dir, jo pensava que entenia els problemes dels immigrants i entenia les seves particularitats i cultura, però he pogut comprovar que se molt menys de lo que pensava.
A més el plantejament del cas, encara que senzill, s’ha complicat molt ja que s’ha entrat en un mon de les opinions, valors, creences i actituds davant la vida. Que complicat es mantenir una ment oberta als demés, sempre un te una cosmovisió molt limitada i centrada en lo més aprop d’un mateix.
He observat que una petita confusió en la interpretació de les paraules de l’altre porta a la generació de conflictes. Una situació senzilla com l’exposada en el cas s’ha pogut complicar, al no existir tolerància, comunicació efectiva, col.laboració de centre, per no tenir unes línies clares en el camp de la interculturalitat o política d’interculturalitat de l’escola. Què important és tenir a l’escola una bona planificació i línies de seguiment, per tal de no portar contradiccions i conflictes. La filosofia de centre ha de ser compartida per tots i explicada en els consells escolars i reunions amb els alumnes i pares.

4.- Dificultats (conceptuals, metodològiques, tècniques...) i conceptes que siguin necessari d’aprofundir

Les dificultats més urgents que he patit ha sigut la gestió del temps i de l’espai. És a dir, el fet de tenir en pantalla 2 debats amb objectius diferents i 4 carpetes m’ha suposat un problema de priorització. No he agafat la metodologia correcta, ni he pogut dedicar el temps necessari per a preparar les meves intervencions en el debat. Si que he anat seguint el fil del debat, però els dies que no he pogut connectar-me, el seguiment posterior has sigut més complicat. A nivell de conceptes ha sigut profitós perquè els que no entenia eren resposts per altres companys que en feien referència de manera molt encertada.
A nivell de conceptes a aprofundir, crec que m’he quedat amb ganes de saber molt mes sobre polítiques d’interculturalitat i d’exemples d’escoles del tractament d’aquest tema tant important. Els PCC de tots els centres tenen un apartat que parla de la interculturalitat i existeixen aules que es tracti explícitament aquests coneixements i vivències entre tots els alumnes?

5.- Comentari dels blogs d’altres companys

He fet una ullada a diferents blogs i he pogut veure que en realitat anem coincidint en les opinions. Hi ha blogs que estan molt ben elaborats i d’altres que poden anar millorant però on les aportacions es poden destacar. Jo destaco al igual que altres companys, el de juan jose Auzmendi, el de ruben edgar torres, el de mariola machado, etc... us convido a fer-hi una ullada sinó els teniu agregats

No hay comentarios:

Publicar un comentario