martes, 15 de diciembre de 2009

"Tancament de l'assignatura i avaluació"


Reflexió del blog i la seva avaluació a nivell personal
Per tancar l'assignatura faré aquesta que potser sigui la última entrada en el meu blob. Dic que serà la última entrada al meu blog perquè en un futur no molt llunyà crearé un altre relacionat a la meva activitat professional (Salud mental i l'estigma d'aquests malalts).

Aplicaré tot lo que he aprés durant la realització d'aquet blog. Reconeixo que encara no domino molt bé la potencialitat del blog però se que amb el temps podré fer que el meu blog futur sigui més agradable a la vista i més interessant pel lector que entri al blog. Aquest primer blog ha sigut l'inici d'un aprenentatge. He de donar gràcies a l'assignatura i la seva manera de donar coneixements perquè jo no tenia constància de que era un blog i menys de les possibilitats d'aquests.

Durant tot el desenvupament de l'assignatura he passat per diferents etapes i estats emocionals d'estres. Primer vaig tenir un trasvals, vaig pensar què es això del blog?, després de llegir le instruccions (eren sezilles de seguir i d'entendre), vaig iniciar la creació del blog. No sabia molt lo que feia però a mida que veia els resultats de la meva feina començava a entendre lo que feia. Després vaig anar entrant en d'altres blogs de companys per veure que feien ells.

Quina va ser la meva sorpresa, la gent feia blogs molt dinàmics, amb links, imatges, videos, etc... aquest va ser el moment que vaig entendre la potencialitat del blog. En aquest moment vaig intentar penjar videos (i em va sortir), a mida que feia entrades al blog em senti mes comode. I ara puc dir que no em fa tanta por fer entrades al bolg, però com abans he dit, necessito més coneixements per poder fer del blog alguna cosa més que aportar informació (més dinamisme, millor estètica, etc...).

Tinc pensat fer un blog en un futur sobre l'estigma en malalts mentals. Aprofitaré lo aprés en aquesta assignatura per a intentar que sigui lo més correcte possible. Segur que molta gent te molt a dir sobre aquest tema tant controvertit i que pateixen moltes persones només pel fet de tenir una etiqueta en salut mental.

Avaluació personal de l'assignatura sobre interculturalitat i educació

He fet una revisió i el meu desenvolupament durant tota l'assignatura i he trobat moments on he tingut més dificultats i d'altres on m'ha sigut més senzill entendre la matèria. En la primera pac he trobat que m'ha costat entendre conceptes sobre interculturalitat i al reflexar-los en la pac, he pogut acabar d'entendre'ls sobretot amb la correcció feta pel responsble de l'assignatura.

Trobo molt correcte la possibilitat per part de l'alumne de poder verificar, comprovar i corretgir la seva pac amb la correcció d'aquesta. En d'altre assignatures això no s'ha produït i per l'alumne és poc aprofitable, perquè no pots saber on millorar, quins conceptes no estan clars, etc...

Penso que és molt positiu aquestes respostes de correcció, a més us animo a seguir-ho fent perquè els alumnes necessitem aprendre de vosaltres també i no només de lo que diu el material. Les puntualitzacions, correccions, altres visions són necessàries per poder aprendre de manera autorreflexiva com s'exigeix en el marc europeu.

En les altres pac's he aprés a fer servir una alre eina molt original i molt profitosa com és la webquest. No la coneixia i m'ha semblat d'una potencialitat grandíssima. La faré servir a nivell professional, ja que crec amb la seva utiliat, facilitat d'aplicació, utilitza les TIC actuals i és molt fàcil pels alumnes i engrescador utilitzar-les. Encara que en un principi en el grup no teniem molta idea de per on començar, al final vam perdre la por i la comunicació constant entre nosaltres va fer que fessim una bona feina; millorable però per ser la primera vegada estic molt content.

Ve per acabar la meva aportació, només vull agrair a les professores de l'assignatura que hagin aplicat aquestes eines que tenen tanta potencialitat en la docència. Gràcies a aquest aprenentatge la meva visió sobre la dinàmica docent ha canviat. La utilització de les TIC han de ser un requisit obligat pel professor, tant de docència de la bàsica com a la universitat.

Tothom em de fer cursos sobre les noves TIC i poder aplicar-les en la mida de lo possible. Jo començaré a aplicar-les tantes vegades com sigui possible i les infrastructures m'ho permetin.

Una salutació molt gran als meus companys d'aula i als professors/res de l'assignatura d'Intercultarilitat i Educació (UOC, Lliçenciatura Psicologia, any acadèmic 09-10).

No hay comentarios:

Publicar un comentario