viernes, 11 de diciembre de 2009

Valoracions de la PAC-2 i PAC-3

Tothom hem participat en la creació d'una webquest i després hem sigut avaluadors d'una webquest a l'atzar. jo vull comentar que no coneixia l'existència de les possibilitats de les webquests.

Primer de tot compartiré una cita de T.S Eliot(1888-1965), Choureses from the rock, 1934 amb tots vosaltres :"On és la saviesa que hem perdut en el coneixement?, On és el coneixement que hem perdut en la informació?"

El meu descobriment sobre les webquests ha sigut molt enriquidor. Aquesta eina s'ha creat pel professorat per millorar la seva docència i, per tant, l'aprenentatge dels i de les estudiants; en la incorporació progressiva de les TIC als centres educatius amb el convenciment que la integració d'aquestes tecnologies en la docència pot ser un recurs per millorar la qualitat de la formació, pot possibilitar nous espais formatius i pot col.laborar en la diversificació del paper i de les funcions del professorat.

La proposta de fer una WQ en aquesta assignatura ha possibilitat el treball als i les estudiants en les quals a partir d'una presentació d'un cas real o hipotètic, i del seu context, es proposa a l'alumnat la realització d'un treball o d'un projecte en grup (com hem fet en la nostra WQ, per poder treballar conflictes i emocions), a partir de l'ús d'informació ubicada bàsicament a internet, la qual ha estat preseleccionada per a garantir la qualitat (treball exhaustiu i laboriós per tal que l'alumnat tingui informació contrastada) i que en el nostre cas conclou amb un treball per part de l'alumne de posada en comú per extreure conclusions.

De fet, puc dir que el treball amb WQ com una metodologia d'aprenentatge que es du a terme en un marc constructivista i de treball cooperatiu (Adell i Bernabé, en línia), la qual es basa en la gestió i maneig d'informació, a partir de la localització i cerca guidada per la xarxa, i en el seu ús i comunicació.

Tant les activitats creades pel meu grup en la WQ de la PAC-2, com en l'avaluació individual d'una WQ escollida potencien activitats i tasques cooperatives que es poden realitzar de manera autònoma, semipresencial o no presencial. En el nostre cas hem escollit treballs no presencials a l'aula, però amb un seguiment sobre la feina dels alumnes. Puc dir que tant a la nostra WQ com a la que he valorat no ha quedat del tot reflexada com i quan es farien les tutories de seguiment de la feina.

Estem parlant d'alumnes de secundària, que encara que tenen moltes estratègies apresses encara necessiten la guia en el treball que desenvolupen i encara més si és en un recurs no presencial. Penso que hauria de quedar més explicitat quan es faran tutories de seguiment de la feina proposada en la WQ.

La valoració sobre la interculturalitat de la meva WQ i de la que he escollit estan bastant acceptables. S'ha fet servir un nivell bàsic però amb possibilitats de poder crear altre WQ posterior per anar avançant en el nivell fins a poder arribar a un nivell fort d'interculturalitat, sempre i quan s'hagi fet un treball previ.

Per acabar comentar que és una eina recomanable i molt útil per les seves possibilitats. És una eina molt adequada per a la planficació de treballs a l'alumnat, pel que fa a la realització d'activitas no presencials, tant les dirigides pel professorat, com les d'estudi, treball i pràctica autònoma, que formen part de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), i que es concreten en els crèdits europeus, els anomenats ECTS (Europan Credit Transfer System), propis del Sistema de Trasnferència de Crèdits Europeu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario